Přání Ježíškovi

Přání Ježíškovi
Linka bezpečí, největší a nejdéle fungující celostátní krizová linka pro děti a mladistvé, spouští spolu se sítí rádiových stanic Hitrádio kampaň Přání Ježíškovi. Cílem kampaně je upozornit na význam Linky bezpečí, na kterou se mohou děti obrátit nepřetržitě 24 hodin denně i o Vánocích a získat finanční prostředky k zajištění nonstop provozu.

Z praxe víme, že období Vánoc nebývá pro všechny děti šťastné a veselé. Přání Ježíškovi mohou být různá, často i velmi neradostná. Zavolat a svěřit se nám se svými potížemi vyžaduje často velkou odvahu, která je odměněna pochopením, podporou a poradenstvím našich pracovníků. Denně vyslechneme trápení až 500 dětí, dalších 500 se z kapacitních důvodů nedovolá. Pracujeme nonstop, ale nestačí to.“ uvedla Soňa Petrášková, ředitelka Linky bezpečí.

Děti, které volají na Linku bezpečí nejčastěji řeší problematiku psychických potíží. V rámci nich se nejvíce objevuje téma sebevražedných myšlenek a sebepoškozování, dále smutky, deprese a úzkosti. Mezi další témata patří sexuální zrání, rodinné vztahy, osobní témata a potíže na internetu. Vnímáme velkou křehkost dětí, které se na Linku bezpečí obracejí. Četnost konfliktů v mezilidských vztazích, výzvy v podobě pandemie, tlak na výkon či traumatizující životní situace výrazně ovlivňují jejich psychické prožívání, říká Kateřina Lišková, vedoucí odborných služeb.

Děti a mladiství mohou kromě telefonického kontaktu využít e-mailovou poradnu nebo chat. Pokud hledají základní informace o řešení svých potíží, nabízíme jim na webu Linky bezpečí pasivní poradenství ve formě textů, videí nebo podcastu

Koncept kampaně jsme již v minulosti využili, nová je hlavně spolupráce s Hitrádiem. Hlavním komunikačním nástrojem bude rádiový spot, jemuž propůjčil hlas herec, Martin Stránský spolu s dětmi, které posílají svá přání Ježíškovi. Sdělení kampaně se objeví i na sociálních sítích. Lidé budou mít možnost podpořit Linku bezpečí na www.linkabezpeci.cz. Na propagaci kampaně se podílí agentura Silver BC a mediálním partnerem je Hitrádio“, doplnila Regina Jandová, tisková mluvčí Linky bezpečí.